Zimowy book haul cz. III

Za oknem coraz wyżej świeci słońce i czuć przyjemne ciepło a ja wciąż nie przekopałam się przez zamieszczenie zimowych zaległości... By jak najszybciej nadrobić stracony czas (notabene jakim cudem już czwarty miesiąc 2018 roku dobiega końca?!) zamieszczam lutowy a co za tym idzie ostatni zimowy book haul.
W lutym nastąpił totalny wysyp nowych książek. 3 udało mi się wygrać w konkursach, 2 otrzymałam od wydawnictw a kolejne 10 ... kupiłam. Zapraszam na mój książkowy przegląd miesiąca.
Strażnicy Światła autorstwa Abby Geni to książka, którą wygrałam u Stoppelovna na Instagramie. Cieszę się z tej nagrody bo bardzo chciałam ją przeczytać. Niech urocza okładka i piękne wydanie od Wydawnictwo Kobiece Was nie zwiedzie bo to całkiem dobry thriller. 


Marzyciel. Strange the dreamer Laini Taylor... Widzicie tę piękną okładkę!? Tak to książka z tych, które kupuję myśląc "wyglądasz jak sztabka złota". SQN zrobiło kawał pracy wydając Marzyciela w ten sposób! (Zwłaszcza, że jest o niebo lepszy od wydania oryginalnego). Nie planowałam zakupu ale koleżanka z bloga Roseperdu tak chwaliła tę autorkę, że się skusiłam i zamówiłam ją w przedsprzedaży. A że uwielbiam fantastykę, nie zastanawiałam się zbyt długo. Mam nadzieję, że szybko znajdę czas by ją przeczytać.


Agora w świetnej formie wydaje reportaże i biografie słynnych Himalaistów. Postać Adama Bieleckiego rozgrzewa środowisko od lat, jest młody, jest niezwykle wydolny i szybki a fakt, że powstała jego książka - Spod zmarzniętych powiek - tylko gruntuje jego pozycję. Jak wiecie poza książkami kocham góry dlatego mam pokaźną kolekcję książek o tej tematyce. Góry wysokie zawsze mnie fascynowały dlatego też chłonę wszystko co wpadnie w moje ręce. Ta książka nie dość, że świetnie wydana to jeszcze napisana jest fantastycznie. Polecam każdemu, nie tylko górskim zapaleńcom.


Idąc za ciosem kupiłam także Ucieczkę na szczyt, która opisuje złotą erę polskiego himalaizmu. Jeśli chcecie bliżej poznać postacie Kurtyki, Wielickiego, Kukuczki czy Rutkowskiej to jest to pozycja obowiązkowa. Książka jest oczywiście opatrzona ilustracjami, a cały tekst robi wielkie wrażenie.


Czytałam już Nangę ale do tej pory nie miałam jej w swoich zbiorach. W styczniu straciliśmy świetnego wspinacza (Tomka Mackiewicza) co przeżywałam niezwykle osobiście. Jego śmierć była impulsem do kupienia również książki którą opiszę niżej. Ale wracając do Nangi jest tutaj opisane jej zdobycie zimą 2016 roku. Naga Góra przyciąga i pozostawia w swych objęciach rzesze Himalaistów i jest powodem wielu utarczek i sporów. Warto sięgnąć po tę pozycję. Tutaj też znajdziecie zdjęcia z wypraw. Jedyne nad czym ubolewam to okładka. Ta postać z przodu jest totalnie zbędna. Ale nie oceniajmy po okładce!


Wydawnictwo Dolnośląskie stworzyło cykl książek "Z Różą Wiatrów", które są zapisami wydarzeń z różnych stron świata. Wspinaczka autorstwa Anatolija Bukriejewa to zapis tragicznych wydarzeń na Mount Everest w 1996 roku. Bukriejew, który był przewodnikiem, przeżył tę nieszczęśliwą wyprawę i napisał książkę, która stanowi polemikę z Krakauerem - innym z uczestników, również autorem książki o tej wyprawie, który to obwinia organizatorów do których należał również Bukriejew. Bardzo dobrze napisana pozycja, która skłania do myślenia. Polecam.


Wydawnictwo Muza wysłało mi Martwa jesteś piękna autorstwa Belindy Bauer do recenzji, którą znajdziecie tutaj. Niestety nie przypadła mi ona do gustu tak bardzo jak sobie tego życzyłam, ale na pewno wielu z Was się jednak spodoba. Jej wielkim plusem jest piękne wydanie.


Burda Książki  kolejny raz oferuje czytelnikom książki Louise Jensen. Surogatka to trzecia powieść jaką mam w swojej kolekcji i po Siostrze jest moją ulubioną. Fenomenalnie zbudowane napięcie jak i cała fabuła. Thriller w najlepszym wydaniu - plus sama okładka która jest minimalistyczna i idealnie odzwierciedla wnętrze. Polecam Wam z całego serca. Mam nadzieję, że szybko znajdę czas na napisanie recenzji.  


Nakładem wydawnictwa Czwarta Strona ukazał się jakiś czas temu III tom Kronik Jaaru - Siedem Bram od Adama Fabera. Po niezbyt dobrej pierwszej części druga była już niezła i bardzo chciałam (jak najszybciej) mieć kolejny tom. Udało mi się wygrać go w konkursie na Instagramie Zaczytana Ania. Wydanie jest przepiękne choć nie wiem jak tym razem jest z fabułą, bo książka wciąż czeka na półce. Ale już niedługo...


Rdza Jakuba Małeckiego, wydana przez SQN to pierwsza powieść tego autora jaką mam w swoich zbiorach. Czytałam o nim same dobre opinie, jak również o samej książce. Udało mi się zdobyć egzemplarz z autografem co cieszy mnie jeszcze bardziej. Uwielbia trudne, nietuzinkowe historie a Małecki pisze właśnie w takiej formie. W dodatku pięknym językiem. Nie mogłam przejść obok niej obojętnie. 


Harry Potter podróż przez historię magii... Nie planowałam kupować tej pozycji mimo że zbieram ilustrowaną edycję Harrego Pottera. Jednak zdobyłam ją zupełnie przez przypadek i kompletnie nie żałuję. To niesamowite kompendium wydane przez Media Rodzina pojawiło się w magicznym,  boxie od Sowiej Poczty książka robi niesamowite wrażenie bo jest bardzo ładnie wydana. Ilustracje są nasycone kolorem a tekst przejrzysty. Lubię takie niespodzianki.


Cień bestii to kolejna książką jaką wygrałam w tym miesiącu (nie wiem skąd na mnie spłynęło tyle szczęścia!) Tym razem na oficjalnym Facebooku wydawnictwa Filia wygrałam ją na walentynki wraz ze śliczną, serduszkową świecą. Nie czytałam jeszcze nic tego autora ale będę nadrabiać zaległości już latem. Myślę że ten thriller/horror będzie w moim guście.


Nakładem wydawnictwa Filia ukazał się II tom powieści kryminalnej autorstwa Marka Stelara. Pierwsza część - Niepewność - była dobra i mam nadzieję, że również Niewiadoma okaże się ciekawą pozycją. Na pewno podoba mi się wydanie w stylu książek Becketta.


Wydawnictwo Dolnośląskie zabrało się za wydanie nowej, fantastycznej serii autorstwa Cory Cormack. Książkę Roar - pierwszy tom cyklu Łowcy Burz - znalazłam w fantastycznym boxie od Sowiej Poczty. Wydanie jest świetne i mam nadzieję, że treść będzie adekwatna. Aczkolwiek z czytaniem poczekam aż zacznie zbliżać się premiera II tomu.


Ostatnia ale jedna z najważniejszych pozycji to kontynuacja Bram Światłości Mai Lidii Kossakowskiej od Fabryki słów. Wydanie cyklu Zastępów Anielskich w zintegrowanych okładkach to majstersztyk. A treść jest świetna, jak zawsze w przypadku Kossakowskiej. Kawał dobrej, polskiej fantastyki.


A Wy z jakim wynikiem zakończyliście tę zimę?
A może również zdobyliście którąś z książek z mojej listy?

Komentarze

  1. Troszeczkę tego nazbierałaś. ;)
    Jak na razie z tych co posiadasz miałam okazję przeczytać "Surogatkę" i "Rdzę".
    Kossakowska czeka (tom drugi właśnie zakupiony ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak to się dzieje, że te książki się tak mnożą :D
      Życzę udanej podróży czytelniczej z Kossakowską ;)

      Usuń
    2. U mnie też się dzieją takie dziwy. Zastanawiam się czasem czy nie chodzi tu o pączkowanie, albo pocieranie okładkowe. ;)

      Usuń
    3. Tak! Ewidentnie coś jest na rzeczy... a może są wiatropylne...? ;)

      Usuń
  2. Ale pokaźna liczba książek i większość bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że któraś z nich wpadnie kiedyś w Twoje ręce ;)

      Usuń
  3. Świetne książki! Kilka z nich nie posiadam, więc mnie zainteresowały. Totalnie polecam "Roar", która bardzo mi się podobała!

    Dopiero teraz zauważyłam swoją wtopę, że staram się do Ciebie zaglądać, a nie obserwuję, więc teraz już to nadrobiłam <3

    Całuski i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Twoją opinię i myślę, że też mi się spodoba ta opowieść ;)

      Hah, dzięki serdeczne. Bardzo mi miło :)
      Buziaki!

      Usuń
  4. Wow, bardzo ładny zbiór książek ;) szczególne zazdroszczę książki Pana Małeckiego. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :)
      Nie ma czego zazdrościć - trzeba zakupić ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sowia Poczta - kwietniowy box fantastyczny

Zimowy Book Haul cz. II