Jesienny Book Haul - cz. I

 
Październik i listopad  już dawno dobiegły końca, najwyższy czas na podsumowanie książkowych zdobyczy. Najwygodniej będzie rozbić ten book haul na dwa odrębne miesiące, gdyż jeden post byłby zdecydowanie zbyt długi. 


Początek jesieni obfitował w nowości wydawnicze. Na wiele powieści czekałam z niecierpliwością, nawet przez kilka lat... i nareszcie się pojawiły. Teraz tylko trzeba znaleźć czas by móc się nimi cieszyć.

W październiku miałam wiele szczęścia, ponieważ prócz kupionych przez siebie książek, jedną wygrałam a dwie otrzymałam od wydawnictw. 
Najpierw jednak pokażę Wam moje zakupy.

Kiedy zobaczyłam zapowiedź Czaromarownika na rok 2018, wydanego przez Wydawnictwo Kobiece wiedziałam, że nie chcę już innego kalendarza. Okładka jest magiczna. Uwielbiam ciemne okładki z jasnymi detalami i zdecydowanie piękniejszego wydania dawno nie znalazłam. Również układ jest przejrzysty, zawarto w nim ciekawe porady, astrologiczne informacje, horoskop a nawet przepisy. Myślę, że każda z nas znajdzie w nim coś dla siebie. Ja polecam go z całego serca.


Po przeczytaniu pierwszej części zastanawiałam się czy sięgnę po następną. Jednak kiedy zobaczyłam tę kolejną, wspaniałą okładkę od Tojko nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Kroniki Jaaru - Czarny Amulet wydane przez wspaniałe Wydawnictwo Czwarta Strona to zdecydowanie powieść młodzieżowa. Myślę jednak, że nie wytrzymałabym długo bez przekonania się czym zaskoczą mnie bohaterowie w drugiej części i czy w ogóle zaskoczą. Ciekawość czy coś się zmieniło w stylu pisania autora lub w przedstawieniu bohaterów była większa niż myśl, że jestem zbyt stara na tę serię. Tym razem z Kate i jej ferem Fionem poznajemy inne wiedźmy i przekonamy się czy świat magiczny i niemagiczny się wreszcie połączą... 



Dla wszystkich fanów twórczości Katarzyny Bereniki Miszczuk ta pozycja jest obowiązkowa, zwłaszcza jeśli uwielbiamy stworzony przez autorkę cykl Kwiat Paproci. Sekretnik Szeptuchy czyli co każda Słowianka wiedzieć powinna jest swoistym uzupełnieniem dla całego cyklu. I choć możemy się bez niego obyć to stanowi spójną całość dla pozostałych 3 tomów wydanych przez Wydawnictwo W.A.B. Sekretnik ma formę kalendarza, ale nie narzucono nam roku, w którym mamy z niego korzystać. Zawiera wiele przepisów na lecznicze nalewki, na bolączki, opisy demonów, słowiańskie wierzenia... Dodatkowo znajdziemy tam piękne rysunki, które można pokolorować oraz fragmenty Szeptuchy, Nocy Kupały, Żercy oraz przygotowywanego Przesilenia.


Carlos Ruiz Zafon jest moim ukochanym pisarzem, dlatego najbardziej cieszę się właśnie z tej książki. Na Labirynt Duchów czekaliśmy latami i wreszcie jest! Książka wydana przez Wydawnictwo Muza jest czwartym i ostatnim tomem serii o Cmentarzu Zapomnianych Książek. Wraz z ukochanymi bohaterami na niemalże 900 stronach powieści znów przenosimy się do pięknej Barcelony i maleńkiej księgarni Sempere & Synowie, by wreszcie rozwikłać wszystkie zagadki tej niesamowitej, pięknie napisanej tetralogii.


W sieci sklepów Biedronka od długiego czasu, można kupić książki w dobrej cenie. Od niedawna pojawiają się również świetnie dobrane pakiety książek za symboliczne wręcz kwoty. Pierwszą w pakiecie wybranym przeze mnie była Tajemnica Black Rabbit Hall, wydana przez Świat Książki, opowiadająca o rodzinnych tajemnicach i tragediach, które rzutują na przyszłe pokolenia. 



Druga w pakiecie była wymarzona przeze mnie a jednak ciągle omijana w księgarniach książka Kristin Hannah pt. Słowik. Urzekła mnie okładka, przyciągnął fakt, że powstała na podstawie życiorysu Andrée de Jongh oraz to, że osadzona jest w czasach wojny. Mam nadzieję, że szybko znajdę czas by po nią sięgnąć.



Wydawnictwo Sonia Draga wydało kolejną część przygód Roberta Langdona. Posiadam wszystkie powieści Browna, więc również Początek musiał pojawić się w mojej biblioteczce. Jestem bardzo ciekawa czy ta książka dorówna pozostałym...


Wydawnictwo Media Rodzina od trzech lat wydaje niezwykłe wydania Harrego Pottera. Mówię oczywiście o edycji ilustrowanej z rysunkami fantastycznego Jima Kaya. Trzeci tom książki (Harry Potter i Więzień Azkabanu) jest nieco uboższy w ilustracje, ale i tak prezentuje się fenomenalnie. Pottera czytałam dawno temu, zaś edycję tę traktuję typowo kolekcjonersko - musi być na moich półkach. 



Od Wydawnictwa Muza otrzymałam egzemplarz promocyjny książki Grzegorza Kalinowskiego - Pogromca Grzeszników. Jest to 560 stronicowa powieść kryminalna, osadzona w Warszawie w latach 30. Prócz typowej intrygi autor przytacza wiele ciekawostek z życia stolicy w tamtych czasach, chociażby dla takich smaczków warto sięgnąć po tę powieść.


Wydawnictwo Otwarte  przysłało mi promocyjny egzemplarz kolejnego tomu trylogii arturiańskiej. Nieprzyjaciel Boga Bernarda Cornwella jest wydany równie pięknie jak Zimowy Monarcha. Polecam tę powieść wszystkim miłośnikom legend okrągłego stołu ale nie tylko. Cornwell jak nikt potrafi pisać fascynujące książki z wątkiem historycznym, drugi tom jest bardziej mroczny co też działa tylko na plus. Pozostaje czekać na tom trzeci.


Tysiąc odłamków Ciebie wydane przez Wydawnictwo Jaguar wygrałam w konkursie na Instagramie u Bookshunterx. Bardzo podoba mi się okładka, mam nadzieję, że szybko znajdę czas na przeczytanie tej powieści i również fabuła przypadnie mi do gustu.


Po podsumowaniu widzę, że w październiku moja biblioteka urosła o kilka fenomenalnych powieści. W listopadzie również zrobiłam ciekawe zakupy, o czym napiszę w drugiej części book haula. Ale chyba najwięcej nowości przybędzie do mnie w grudniu, w przedświątecznym ferworze kupowania...


Komentarze

  1. Tego Harry'ego sama bym przygarnęła :D

    Zostaję u ciebie na dłużej! ;)

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Harry to stan umysłu :D
      Dziękuję! Niezmiernie mi miło!
      :*

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Sowia Poczta - kwietniowy box fantastyczny

Zimowy Book Haul cz. II